Nič sa nevyrovná pocitu, keď zverejníte nejaký príspevok a vidíte, ako sa zvyšuje vo výsledkoch vyhľadávania Google. Hoci optimalizácia pre vyhľadávače (SEO) často trvá nejaký čas, kým sa rozbehne, ide jednoznačne o výborný kanál ako osloviť nové publikum a budovať povedomie o značke. Ale sledovať, ako sa čísla organickej návštevnosti začínajú zvyšovať, je len polovica rovnice. V konečnom dôsledku potrebujete nielen čitateľov. Chcete aj zákazníkov. Máme pre vás niekoľko tipov, ako zefektívniť vaše úsilie v oblasti SEO a CRO.
Dobrou správou je, že obsah vám môže pomôcť aj v tomto smere – ak to robíte správne. Naučiť sa zahrnúť do svojej stratégie marketingového obsahu so zameraním na SEO písanie orientované na konverziu je kľúčom k premene týchto zobrazení stránok na nákupy. Ako teda vytvárať obsah, ktorý konvertuje? Pozrime sa spolu s odborníkmi na to.
Čo je to obsah, ktorý konvertuje?
Obsah orientovaný na konverziu sa vzťahuje na presvedčivé písanie, ktoré dáva vašim čitateľom hodnotný obsah a zároveň ich nabáda k akcii. Využíva prvky, ako je:
- vaša ponuka hodnoty
- naliehavosť
- rozprávanie príbehov
- písanie bez rozptyľovania, aby sa z potenciálnych zákazníkov stali predplatitelia alebo platiaci zákazníci.
Taktiku písania orientovaného na konverziu môžete využiť pri rôznych typoch obsahu vrátane produktových stránok, vstupných stránok a príspevkov na blogu. Sú však obzvlášť účinné, keď ich použijete so stratégiou marketingového obsahu orientovaného na SEO.
Skôr ako začnete: Stanovte si konkrétne ciele obsahu
Keď do svojich aktivít v oblasti content marketingu začleníte stratégie orientované na konverziu, musíte si okrem cieľov organickej návštevnosti stanoviť aj konkrétne ciele konverzie. Podobne ako ostatné ciele, aj konverzné ciele by sa mali riadiť koncepciou SMART. Mali by byť:
- konkrétne (jasne definované),
- merateľné (kvantifikovateľné),
- dosiahnuteľné/aspiratívne (dosah v oblasti reality),
- relevantné (súlad s vašimi celkovými cieľmi)
- včasné (obsah súvisiaci so stanoveným termínom).
Čo je optimalizácia konverzného pomeru (CRO)?
Optimalizácia konverzného pomeru (CRO) je postup zvyšovania percenta používateľov, ktorí na webovej stránke vykonajú požadovanú akciu. Touto akciou môže byť čokoľvek od:
- prechádzania celej stránky,
- vyplnenia formulára,
- pridania produktu do zoznamu želaní
- priameho nákupu produktu
Podstatou je však zmysluplná akcia, ktorú si marketér želá, aby používateľ vykonal.
Prečo sa SEO a CRO tak dobre dopĺňajú?
Je dôležité zistiť, čo používatelia od vašej webovej stránky chcú a potrebujú. Následne sa zamerať na uspokojenie týchto potrieb, aby nielen konvertovali, ale aby sa používatelia aj naďalej vracali ako vaši zákazníci alebo potenciálni klienti.
Zatiaľ čo SEO zvyšuje návštevnosť vašej webovej stránky, CRO pomáha pri dosahovaní zmysluplných výsledkov.
V čom je rozdiel?
Kým SEO vám môže pomôcť umiestniť sa (ak zadáte napríklad kľúčové slovo kúpiť ružové topánky), správna taktika CRO vám pomôže pri zvyšovaní percenta predaja a znižovaní počtu prázdnych košíkov.
Máme pre vás niekoľko tipov, ako zefektívniť vaše úsilie v oblasti SEO a CRO:
- Využite neurodizajn na zlepšenie používateľského zážitku
Neurodizajn využíva silu psychológie a neurovedy na vytváranie vizuálne podmanivých digitálnych produktov. Ide o vnímanie reakcií ľudí v rôznych situáciách (napríklad keď prídu na webovú stránku) a určenie spúšťačov, ktoré zvyšujú pravdepodobnosť, že si ľudia daný produkt kúpia. Pútavý neurodizajn vám teda môže pomôcť udržať si návštevníkov a navnadiť ich na konanie. - Používajte dynamický obsah pre väčší organický dosah
Pomcou dynamického obsahu môžete prispôsobiť skúsenosti svojich zákazníkov a maximalizovať príjmy inteligentným prispôsobením webovej stránky potrebám používateľov. Dynamický obsah reaguje na základe signálov, ako je správanie počas návštevy web stránky, údaje používateľa (napr. poloha) a ďalšie podobné charakteristiky. To znamená, že zakaždým, keď zákazník navštívi stránku s týmito typmi inteligentných prvkov, webová lokalita mu poskytne relevantné informácie o produktoch prispôsobené práve pre neho.
To vám pomôže priblížiť sa k zámeru vyhľadávania zakaždým, keď návštevník príde na vašu stránku. Od odporúčaní špecifických pre danú geografickú oblasť až po dynamické zoznamy produktov zobrazíte obsah, vďaka ktorému si vaša webová lokalita určite udrží priazeň publika. - Využívajte videá a vizuálne prvky na predĺženie trvania návštevy
Stránky, ktoré obsahujú video, majú priemernú dĺžku návštevy takmer o 50% väčšiu ako tie webstránky, ktoré video neobsahujú.
Je dôležité vedieť, že miera odskočenia (Bounce rate) verzus priemerný čas strávený na jednu návštevu používateľa tvoria hlavné metriky, ktoré vám odhalia tajomstvo o čase zotrvania na webovej lokalite. Preto na zvýšenie času stráveného na stránke použite video a nezabudnite správne optimalizovať názov a opis vášho video kanála. - Vytvárajte kvalitný a exkluzívny obsah s dlhými kľúčovými slovami
Viac ako 95 % vyhľadávaní v službe Google obsahuje dopyt so štyrmi alebo viacerými slovami. Ľudia, ktorí vyhľadávajú s viacerými slovami, majú zvyčajne vyššiu úroveň nákupného zámeru, čo je ideálne na zacielenie kvalitného obsahu. Dlhé kľúčové slová často predpovedajú, kedy sa užívateľ blíži ku konverzii. To vám pomôže získať výhodu pred konkurenciou. V tejto súvislosti nezabudnite na to, že kľúčové slová by sa mali objaviť nielen v nadpise a obsahu, ale aj v podnadpisoch. - Dôsledne optimalizujte webové stránky a blogy
Správny obsah odlišuje tých, ktorí na vašej webovej stránke zostávajú a vykonávajú potrebné kroky od tých, ktorí si vašu web stránku iba prezerajú. Tu môžete využiť spätnú väzbu od používateľov, monitorovať svoje webové stránky a vylepšovať ich alebo ich „pretvárať“ na základe potrieb používateľov. Ide o taktiku SEO, ktorá má jednoznačný vplyv na vaše CRO. - Silné a relevantné CTA na zvýšenie konverzie
Absencia výzvy k akcii môže znamenať stratu spojenia s vašimi zákazníkmi. Pútavé a dobre napísané CTA pomáha optimalizovať CRO a zároveň návštevníkov láka späť k prezentovaným produktom.
Vyššie zisky vďaka dobrým cieľom
SEO a CRO idú ruka v ruke. V istom zmysle sú jednoducho neoddeliteľné. Myšlienka prilákania väčšieho počtu návštevníkov na vaše webové stránky a následné filtrovanie relevantných návštevníkov, aby vykonali nejakú akciu na vašich webových stránkach, je lievik, ktorý má priamy vplyv na návratnosť investícií.
V tomto lieviku platí, že čím cielenejší dokážete byť od začiatku, tým väčšie sú vaše zisky. A to je presne to, na čom marketérom záleží azda najviac. Máte podobnú skúsenosť, alebo si neviete rady s so SEO-čkom a potrebujete pomôcť s konverziami na vašom webe? Ozvite sa nám a nájdeme vám riešenie šité na mieru.