Písanie článkov s ChatGPT – Ako sa vyhnúť častým chybám pri kladení otázok AI asistentovi

31. október 2023 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

Všetci máme otázky, ale niekedy je ťažké nájsť aj odpovede. A keď sa snažíte opýtať asistenta s umelou inteligenciou, môže to byť ešte väčšia výzva!

Umelá inteligencia zohráva v našich životoch čoraz väčšiu úlohu, pretože smerujeme k technologicky založenej spoločnosti. V súčasnosti využíva umelú inteligenciu na získavanie odpovedí takmer každý z nás. No tak ako pri každom nástroji, je veľmi dôležité vedieť, ako ho správne využívať. Hovorí sa tomu technologická gramotnosť.

 V tomto príspevku sa dozviete tipy, ako správne položiť AI otázku, aby ste dostali čo najpresnejšie a najužitočnejšie odpovede a ako zistíte, či AI rozumie vašej otázke.

Pýtajte sa jednoducho!

Prvým tipom, ako sa naučiť klásť AI otázku, je zachovať jednoduchosť, jasnosť a stručnosť! AI nie je človek a nerozumie všetkým nuansám jazyka. Preto by položenie otázky umelej inteligencii malo byť čo najjednoduchšie.

Vyhnite sa žargónu alebo príliš zložitým frázam, ktoré by mohli systém zmiasť. Zachovajte jednoduchú terminológiu a formulácie a snažte sa obmedziť každú otázku na jednu tému.

Ak si nie ste istí, či je vaša otázka pochopená, zjednodušte ju odstránením nepotrebných slov a slovných spojení, ako napríklad „a“, „atď.“, až kým si nebudete istí, že vaša otázka bola zodpovedaná správne.

Štruktúra vašej otázky je dôležitá!

Skôr ako začnete klásť otázku, musíte jasne pochopiť, čo chcete vedieť. Pomôže to vyhnúť sa zmätku. AI musí presne vedieť, čo má zistiť. S tým súvisí napríklad aj používanie správneho gramatického času a pravopisu pre vašu otázku: Ak odpoveď závisí od toho, či sa niečo stane v budúcnosti, použite napríklad: „Bude zajtra pršať?“ Čím gramaticky a syntakticky presnejšia je vaša otázka, tým väčšia je šanca na presnú odpoveď od systému umelej inteligencie!

Skúste preformulovať svoju otázku

V neposlednom rade skúste preformulovať metódu svojej otázky. To bude fungovať, ak máte problémy so získaním odpovedí, ktoré od AI požadujete. Niekedy môže drobná obmena slov výrazne zmeniť druh výsledkov, ktoré dostanete.

Svoju otázku formulujte presne!

Ak chcete získať presné odpovede, vaša otázka musí byť presná. Čím viac podrobností poskytnete, tým lepšie bude umelá inteligencia schopná pochopiť, na čo sa pýtate.

Napríklad: Ak sa spýtate: „Aké je počasie?“, nemusí byť AI jasné, či máte na mysli dnes, zajtra alebo budúci týždeň, preto sa namiesto toho skúste radšej spýtať: „Aká je predpoveď počasia na štvrtok?“

Vysvetlite, prečo chcete niečo vedieť.

Ďalším tipom, ako položiť umelej inteligencii otázku, je vysvetliť, prečo chcete niečo vedieť. Ak vysvetlíte, prečo vám to pomôže, AI vám nájde relevantnejšiu odpoveď. Napríklad: „Hľadám darček k narodeninám pre svojho priateľa.“

Klaďte otvorené otázky vždy, keď je to možné

Ďalším tipom, ako položiť umelej inteligencii otázku, je klásť otvorené otázky. Otvorené otázky sú najlepším spôsobom, ako získať od AI presnú odpoveď. Vyžadujú však viac podrobností a môžu sa použiť pri diskusii s niekým iným.

Otvorená otázka: „Aká je vaša obľúbená farba?“ (Uzavretá: „Ste dnes šťastný?“)

Požiadajte AI, aby písala konkrétnym hlasom, tónom a štýlom

Ak využívate AI na tvorbu obsahu, mali by ste jej dať pokyn, aby písala konkrétnym hlasom, tónom a štýlom. Tak bude váš obsah konzistentný s ostatnými marketingovými materiálmi a bude korešpondovať s tónom a štýlom vašej značky. Môžete to dosiahnuť aj tak, že umelej inteligencii poskytnete ukážky materiálov, ktoré ste už napísali, alebo jej dáte príručku štýlu, ktorej sa má držať.

Cvičenie robí majstra

Prax robí majstra. Čím viac budete používať umelú inteligenciu v praxi, tým pohodlnejšie s ňou budete pracovať a tým lepšie odpovede budete dostávať. Nezabúdajte, že hoci AI môže byť užitočná, nie je dokonalá. Niektoré skvelé webové stránky na precvičovanie kladenia otázok AI (Jasper AI, Copy AI,…) majú bezplatnú skúšobnú verziu, ktorú môžete využiť na oboznámenie sa s týmito tipmi. Alebo ak si nie ste istí, obráťte sa na našich špecialistov. Tí vám s fungovaním umelej inteligencie radi pomôžu.

Ďalšie články

Farnosť Krupina
{

Sme veľmi spokojní s našou novou webstránkou.

5
Mons. ThDr. Marián Bublinec, PhD., farár
Skauting Zvolen logo
{

Ďakujeme za webstránku, profesionálny prístup, množstvo super nápadov a hlavne za neustálu ochotu. S firmou 3R sa nám dlhodobo výborne spolupracuje.

5
Ľudmila Janigová (Vreťa)
Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler