SEO je dlhodobý proces. Takmer každý lepší SEO odborník vám povie, že na to, aby sme videli prvé výsledky, je potrebná spolupráca minimálne 6 mesiacov. To, že SEO predáva, dá sa merať a má zmysel sa mu venovať už vie väčšina ľudí, ktorí ponúkajú svoju výrobky a služby v online priestore.
Ale.
Čo však vie iba málokto je:
- postup spolupráce so SEO agentúrami či freelancermi
- konkrétne kroky optimalizácie
- ceny jednotlivých balíčkov súvisiacich so SEO
- očakávania od marketingových a SEO expertov
Poradíme vám, ako sa v tom čo najlepšie zorientovať a na čo si dať pozor.
Ako nájsť top marketingovú agentúru na SEO?
Veľa užívateľov internetu má cit aj pre najmenšie detaily a všíma si všetky nedostatky. Ak ešte stále hľadáte ten správny vizuál, alebo potrebujete poradiť s marketingovým plánom či víziou, mali by ste si v prvom rade vyhľadať tú správnu marketingovú agentúru či šikovného freelancera.
Ak nájdete top marketingovú agentúru, ktorá pre vás uloví tie najlepšie výsledky na internete, poradí vám v marketingovej online stratégii, pripraví vám spoľahlivé technické riešenie, vyhrali ste.
Niektoré agentúry sa zameriavajú viac na digitálne riešenia, ale nie sú až takí profíci v offline riešeniach. Odporúčame vám, aby ste hľadali takú marketingovú agentúru, ktorú tvorí tím. Ako ho rozpoznáte? Je to tím, ktorý sa vzdeláva, rozvíja a je plne dynamický s vysokou mierou sebareflexie.
Ako vyzerá SEO spolupráca a čo od nej môžeme očakávať?
Ak máte dojem, že pozícia vašej webstránky sa neustále vo vyhľadávači prepadáva nižšie a nižšie a vy ste stále neprišli na to, v čom robíte chyby, určite by ste mali porozmýšľať nad SEO spoluprácou. Toto je prvý krok, ktorý vám pomôže zmeniť túto situáciu.
Všetky marketingové agentúry so zameraním na SEO podmieňujú zvyčajne začiatok v oblasti SEO spolupráce vykonaním SEO auditu (alebo analýzy) web stránky.
K prvým chybám dochádza už pri samotnej tvorbe web stránky. A to má výrazný vplyv na hodnotenie web stránky, a teda aj na jej umiestnenie vo vyhľadávači. Tu je kľúčové preskúmať:
- obsahový
- štrukturálny ako aj technický aspekt web stránky
Z toho vyplýva, že to, čo bude spolupráca s agentúrou alebo freelancerom v oblasti SEO obsahovať, vyplynie z aktuálnej situácie a vašich potrieb. Ku každej web stránke je potrebný individuálny prístup. Nielen aplikovať vybraté postupy, ale celý vývin situácie neustále monitorovať a v prípade potreby citlivo a s intuíciou aplikovať postup „šitý na mieru“. „Menej je niekedy viac“ tu platí dvojnásobne.
Ako vyzerá SEO optimalizácia?
Keďže optimalizácia je dynamický proces, mala by sa robiť priebežne. Inak môžete svoje ťažko nadobudnuté pozície vo vyhľadávačoch veľmi rýchlo stratiť. Ak aj napriek všetkým intervenciám zaregistrujete prepad pozície vašej webovej stránky, hovoríme o tzv. krízovej optimalizácii. Naši odborníci na optimalizáciu pre vyhľadávače vykonajú rýchlu analýzu a zrealizujú nápravu. Počas krízy je nevyhnutné rýchle reagovanie a proaktívny prístup. Len tak možno v rámci riešenia krízovej situácie podporiť správny chod web stránky a prinavrátiť stav, ktorý spadá do priebežnej starostlivosti o web stránku.
Na čo nám je analýza kľúčových slov?
Veľmi častou otázkou v súčasnosti je to, na čo slúži analýza kľúčových slov. Platí pravidlo, že ak správne použité kľúčové slová „sadnú“, zvýšia návštevnosť web stránky, a teda aj počet konverzií. Pod pojmom konverzie si môžeme predstaviť činnosť, ktorú očakávame od našich návštevníkov. Môže to byť napríklad nákup v e-shope, klik na nejaký odkaz či detail, a pod.
Precízna analýza a zadefinovanie kľúčových slov prispieva k prehľadnosti web stránky a spokojnosti návštevníkov. Akonáhle získavate dobré hodnotenie web stránky, zvyšuje sa aj jej pozícia. Kľúčové slová sú základom pre dobre a spoľahlivo fungujúcu webovú stránku.
Koľko stojí SEO a na čo si dať pozor?
- SEO analýza webstránky, tzv. audit webstránky (cca 150 – 200 €) – Ide o základnú SEO analýzu webu, odhalenie najväčších SEO nedostatkov a chýb a konkrétne návrhy na vylepšenie webu. Tu sa to často odlišuje a rozdeľuje na dve kategórie – SEO pre web a SEO pre e-shop. Zatiaľ čo ceny SEO pre web stoja v priemere 200 €, ceny pre SEO pre e-shop sa zvyčajne pohybujú až od 320 €. V rámci balíčka SEO pre web ponúkajú niektoré spoločnosti aj analýzu kľúčových slov.
- Analýza kľúčových slov (cca 230 €) – Ide o analýzu kľúčových slov, odporúčania pre zmenu štruktúry webu aj návrh relevantných kľúčových slov alebo fráz v obsahu web stránky. Niektoré agentúry v rámci tejto analýzy zároveň vedia zistiť, ako je na tom vaša konkurencia. Iné majú na to vyčlenený samostatný balík služieb analýza konkurencie (cca 150 €). Tento balík zvyčajne ponúka analýzu v priemere 3 konkurenčných webov, ako aj odporúčania, ako vašu webovú stránku z pohľadu analýzy konkurencie vylepšiť.
- SEO stratégia – Ide o vytvorenie stratégie na zlepšenie vyhľadávateľnosti vašej web stránky. Marketingová agentúra by mala na základe SEO auditu spoločne s vami nastaviť stratégiu na zlepšenie vyhľadávateľnosti vašej web stránky vo vyhľadávačoch. Súčasťou stratégie by mal byť zoznam konkrétnych aktivít. Dajte si teda pozor na to, aby to nebol iba nejaký balíček so všeobecnými činnosťami. SEO stratégia musí zahŕňať konkrétne kroky. Tento balíček zvyčajne zahŕňa technické SEO úpravy, optimalizáciu obsahu, tvorbu spätných odkazov, kontrolu rýchlosti webu a mesačný SEO report (začína od cca 200 €).
- Linkbuilding (začína od cca 150 €, v závislosti od počtu a kvality spätných odkazov) – Tento balík zahŕňa analýzu súčasného stavu a návrh na linkbuilding, teda získanie niekoľkých (3 – 5) kvalitných spätných odkazov. Tieto kvalitné spätné odkazy tiež posunú vašu web stránku vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.
- Webová analytika – Jedná sa o analytiku návštevnosti vášho webu. Návštevy na vašej web stránke vám agentúra presne odmeria, zanalyzuje a všetky zistenia by mala implementovať do stratégií a plánov.
Chcete vedieť, koľko zaplatíte len za rýchlu SEO taktiku, a nie za SEO stratégiu? Jednoducho nás kontaktujte a my vám poskytneme poradenstvo ohľadne služieb, cien a iné doplňujúce informácie.