Časy Zlatých stránok sú už dávno preč. Nahradila ich lokálna SEO optimalizácia. Je možné skrotiť veľkú šelmu Google? Skrotiť je silné slovo, ale existujú overené spôsoby, ako si obrovský vyhľadávač podmaniť a predbehnúť konkurenciu. V tomto článku sa dozviete, prečo je lokálna SEO optimalizácia dôležitá a ako čo najlepšie optimalizovať pre lokálne SEO.
Čo je lokálna SEO optimalizácia?
Ide o proces optimalizácie vašej webovej stránky, webového obsahu a zoznamov tretích strán tak, aby sa vaša spoločnosť dobre umiestnila vo výsledkoch lokálneho vyhľadávania.
- Čo to znamená v praxi? Tak sa napríklad deratizér so sídlom v Bratislave, môže objaviť vo výsledkoch vyhľadávania s frázami ako „najlepší deratizér v Bratislave“ alebo „najlepší deratizér v mojej oblasti“.
Prečo je lokálne SEO dôležité?
Lokálna stratégia SEO môže byť neuveriteľne prospešná pre spoločnosti, ktoré obsluhujú konkrétny geografický región. Pamätáte si na Zlaté stránky? Až 86 % ľudí sa pri hľadaní miestnych podnikov spolieha na internet a adresár Zlatých stránok už vidno len v klasickom filme z 80. alebo 90. rokov.
Doba sa mení a my žijeme v digitálnej dobe. Keď potrebujeme opravára, prehľadávame Google a hľadáme odborníka s najvyšším počtom recenzií. Keď naše deti potrebujú nové botasky, vyhľadáme v Googli najbližší obchod s lacnou detskou športovou obuvou.
- Dobré vedieť: vaša firma sa bude zobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania a získavať nových zákazníkov len vtedy, ak budete mať vypracovanú spoľahlivú lokálnu SEO stratégiu. V opačnom prípade sa vaši konkurenti zobrazia ako prví a prevezmú vám zákazku. Je však treba vyvinúť lokalizovanejší prístup SEO, aby ste sa zamerali na miestne vyhľadávače.
Ako funguje lokálna SEO optimalizácia?
Spoločnosť Google používa pri lokálnom vyhľadávaní 3 faktory:
- Relevantnosť
- Vzdialenosť
- Prominentnosť
Potom Google zobrazuje dva typy výsledkov vyhľadávania pre miestne vyhľadávanie – výsledky „miestneho balíka“ (Mapy Google a firemné profily) a organické výsledky.
- Organické výsledky sú „normálne“ výsledky vyhľadávania s modrým odkazom, ktoré vidíme v službe Google.
- Miestny balík (alebo balík máp) je funkcia spoločnosti Google, ktorá zobrazuje najlepšie lokálne ponuky firiem a mapu.
Príklad: Ak by ste sa nachádzali v Bratislave a hľadali by ste „kaderníctva“, Google by aj tak zobrazil lokálny balík pre bratislavské kaderníctva.
Ako optimalizovať pre lokálne SEO?
1. Nastavenie firemného profilu na Google
Google je najväčší a najdôležitejší vyhľadávač na svete – a to ani zďaleka nie je všetko. Lebo až 92,41 % segmentu vyhľadávačov ovláda spoločnosť Google.
- Firemný profil Google je bezplatný nástroj, ktorý umožňuje miestnym firmám zaradenie do Map Google, zobrazovanie fotografií vašich predajní a produktov.
Toto sú praktické tipy, ak si chcete nastaviť svoj profil Google Business Profile:
- Uistite sa, že vaše meno, adresa a telefónne číslo sú presné a rovnaké vo všetkých vašich online zoznamoch.
- Vyberte si tri až päť kategórií, ktoré sa zameriavajú na služby, ktoré poskytujete, a nie na výsledky, ktoré pomáhate dosiahnuť svojim zákazníkom.
- Popis by mal mať 100 až 200 slov – dostatočne dlhý na to, aby ste sa podelili o dôležité údaje o spoločnosti, ale dostatočne krátky na to, aby ste uspokojili malú pozornosť.
2. Výber kľúčových slov
Kľúčové slovo je konkrétne slovo alebo fráza, ktorú používateľ internetu zadá do vyhľadávača. Napríklad pri hľadaní zmrzlinární v meste Banská Bystrica, môže niekto do Google zadať „top zmrzlináreň v mojom meste“.
3. Citácie a odkazy
Citáciu získate, keď sa údaje vašej firmy pridajú do online adresára. Pri zabezpečovaní citácií dbajte na to, aby boli vaše údaje vo všetkých adresároch rovnaké. Odkaz získate, ak externá webová stránka odkáže na vašu. Odkazy možno získať prostredníctvom online katalógov, príspevkov na blogu, webových stránok atď.
Náš tip: Aj pomocou nástroja Ahrefs zistíte, kde vaši konkurenti získavajú odkazy.
4. Vytvárajte skvelý obsah
Tvoriť skvelý obsah – to sa ľahko povie, ale AKO to urobiť?
- Vytvárajte obsah zameraný na kľúčové slová,
- Tvorte pre ľudí, nie pre robotov.
- Vytvárajte obsah, ktorý vás odlíši a má pridanú hodnotu pre vašich čitateľov. Buďte originálny a inšpirujte, vzdelávajte a zabávajte svoje publikum. Je toľko možností, neostávajte len pri jedinej, ale buďte tvoriví.
- Účinnou pomôckou pri tvorbe contentu je content calendar, alebo redakčný plán tém a príspevkov. Bude vám dobrou mapou a vždy tak budete mať jasno v tom, o čom idete písať.
- Snažte sa o interné a externé odkazy.
- Zdieľajte svoj obsah.
5. Podporujte recenzie zákazníkov
Recenzie zákazníkov sú z hľadiska lokálneho SEO dôležitým faktorom z 2 dôvodov: dokazujú vyhľadávačom, že vaša firma skutočne existuje a pomáhajú potenciálnym zákazníkom dôverovať vašej spoločnosti natoľko, aby s ňou začali obchodovať.
- Ako získať recenzie? Najjednoduchší spôsob je o ne jednoducho požiadať svojich zákazníkov. Pošlite im priamy odkaz na platformu, na ktorej by ste chceli, aby ohodnotili vašu firmu.
- Bojíte sa zlých recenzií? Ak chcete mať istotu, že vaše recenzie budú hviezdne, urobte pre svojich zákazníkov viac, než len to, aby o vás mohli povedať len dobré veci.
- Aká platforma na hodnotenie je najlepšia? Google je jednoznačne najväčší vyhľadávač, ktorý tvorí 86,86 % celosvetového trhu s vyhľadávaním.
6. Optimalizujte a monitorujte
Posúva sa vaše úsilie dopredu? Ak nie, prečo? Obráťte sa na nás a vykonáme potrebné úpravy. Ak viete, čo funguje, môžete zdvojnásobiť víťazné taktiky. Jediný spôsob, ako zistiť, čo funguje a čo nie, je preniknúť do údajov. Sledujte konkurenciu – poučíte sa z jej chýb a úspechov a zistíte ako pozitívne môžete odlíšiť svoju značku. Optimalizovaná lokálna stratégia SEO vám pomôže osloviť viac zákazníkov vo vašej oblasti a zároveň znížiť náklady
na marketing. Môžete vidieť, kde sa vaše kľúčové slová nachádzajú medzi najlepšími výsledkami, akú máte návštevnosť a ďalšie metriky, ktoré sú pre vaše podnikanie najdôležitejšie.
Náš tip: Medzi bezplatné možnosti patria spoľahlivé nástroje, ako napríklad Google Analytics a Google Search Console. Ak chcete získať komplexnejší prístup, zvážte investíciu do prémiových nástrojov, ako sú Ahrefs a Semrush. Majú pokročilé funkcie a ponúkajú podrobnú analýzu.