Ako postupovať pri dizajnovaní webovej stránky?

11. september 2024 | Wordpress webdizajn - tipy a triky

Vďaka vývoju tvorcov webových stránok si môžete navrhnúť webovú stránku a vytvoriť pôsobivú vlastnú online prezentáciu. S pomocou profesionálnych funkcií webového dizajnu môžete generovať príjmy, vychovávať komunitu fanúšikov a propagovať svoju značku online. V tomto článku sa dozviete, čo je to webový dizajn a ako postupovať pri dizajne webovej stránky. Praktické príklady z praxe sú samozrejmosťou.

Čo potrebujete na návrh webovej stránky?

Na navrhnutie webovej stránky budete potrebovať:

  • názov domény (adresa vašej webovej stránky na internete)
  • webový hosting (služba, ktorá uchováva súbory vašej webovej stránky a sprístupňuje ich návštevníkom; webhosting si môžete zakúpiť u poskytovateľa webhostingu)
  • dizajnové aktíva (obrázky, videá a písma, ktoré použijete pri navrhovaní webovej stránky; tie môžete nájsť zadarmo alebo si ich zakúpiť na webových stránkach).

 

1. Stanovte si svoj cieľ

Plánujete vytvoriť internetový obchod, online portfólio na prezentáciu vášho umenia, blog na zdieľanie vašich cestovateľských skúseností, webovú stránku pre svadby a firemné podujatia, webovú stránku reštaurácie či hotelového rezervačného systému?

Stránky elektronického obchodu sa navrhujú inak ako blogové stránky – najmä kvôli používateľskému zážitku (UX) a používateľskému zámeru. Pozrite sa najprv na webové stránky svojich konkurentov a keď sa rozhodnete, ktorý typ potrebujete, je čas začať tú vzrušujúcu časť – navrhovanie webu. Keď sa vydáte na túto cestu, majte na pamäti svoj hlavný cieľ a premýšľajte o tom, ako dizajn pomôže dosiahnuť vaše ciele.

 

2. Vyberte si tvorcu webových stránok

Tvorca webových stránok (známy aj ako CMS) je platforma, na ktorej môžete navrhovať, prispôsobovať a publikovať webové stránky bez akýchkoľvek znalostí kódovania. Na trhu sú k dispozícii desiatky platforiem.

Nie ste si istí, ktorú z nich použiť? 3R.sk ponúka vo svojom webovom dizajne WordPress so svojou neodmysliteľnou funkciou služby zákazníkom – ak budete potrebovať pomoc, vždy sa budete mať s kým poradiť.

 

3. Vyberte si názov domény

Pomocou nástroja na registráciu domén si zistite, či je váš vysnívaný názov domény k dispozícii. Ak nie je vaša najlepšia voľba k dispozícii, nepanikárte. Vyskúšajte rôzne varianty svojej pôvodnej voľby tým, že sa pohráte s poradím slov alebo pridáte na začiatok slovo „the“.

Extra tip: Výber názvu domény znamená aj použitie správnej koncovky domény. Môžete si vybrať zo 45 predĺžení domén najvyššej úrovne, od .org po .com a .net. Najlepším postupom je použiť takú, ktorá vyhovuje typu vašej firmy a geografickej polohe.

 

4. Pridanie stránok

Úvodná stránka: Máte jedinú šancu urobiť dobrý prvý dojem, a tou je vaša domovská stránka. Keďže to bude pravdepodobne prvá vec, ktorú návštevníci uvidia, snažte sa o prehľadnú, usporiadanú a pútavú domovskú stránku. Mala by objasňovať, kto ste a čo robíte, a slúžiť ako východiskový bod pre návštevníkov pri navigácii po vašej stránke.

Stránka O nás: Pomocou stránky O nás vyrozprávajte svoj príbeh a podeľte sa o svoje hodnoty, metódy a ďalšie informácie, ktoré definujú vašu značku. Privítajte nových návštevníkov použitím prvej osoby („Ja“ alebo „My“), pretože to dodáva priateľský nádych prívetivosti a srdečnosti. Nezabudnite tiež pripojiť fotografiu seba alebo členov svojho tímu, pretože klienti vždy radi vidia tvár, ktorá sa za firmou skrýva.

Kontaktná stránka: Kontaktná stránka by mala obsahovať telefónne číslo, poštovú adresu, firemnú e-mailovú adresu a účty sociálnych médií.

 

Doplnky (ale veľmi odporúčané):

Stránka s vašimi produktmi alebo službami: Stránka produktu (alebo stránka služby, v závislosti od vášho odvetvia) je miestom, kde návštevníci zistia, čo ponúkate, a ak ich presvedčíte, vytiahnu kreditnú kartu a uskutočnia nákup.

Blog: Založenie blogu s tvorcom blogu posilňuje vašu reputáciu odborníka, pomáha vám vytvárať lojálnu komunitu a je účinným spôsobom, ako zvýšiť návštevnosť vašej webovej stránky.

Ak nie ste rodený spisovateľ, nezúfajte – máte toho na srdci oveľa viac, než si myslíte. Môžete písať o svojich klientoch (príbehy o úspechoch, prípadové štúdie, rozhovory) alebo o sebe (podujatia, na ktorých sa zúčastňujete, noví zamestnanci a iné).

Najcennejšie nápady na blogy však budú vychádzať z vašich vlastných odborných znalostí. Vaši čitatelia radi objavia tipy a metódy, ktoré používate na riešenie problémov, s ktorými sa stretávate, a určite ocenia pridanú hodnotu.

Referencie: Stránka s úprimnými hodnoteniami je účinným doplnkom dizajnu vašej webovej stránky.

Stránka s často kladenými otázkami: Stránka s často kladenými otázkami je špecializovaná stránka na vašej webovej lokalite, ktorá poskytuje návštevníkom rýchle a jednoduché odpovede na bežné otázky v usporiadanej a štruktúrovanej podobe. Automatizované odpovede šetria čas a užívateľom prinášajú skvelý zážitok.

Stránka ochrany osobných údajov: Môže byť potrebná z dôvodu dodržiavania právnych predpisov, preto si ju nezabudnite overiť vo svojej krajine. Zásady ochrany osobných údajov pomôžu u čitateľov vzbudiť dojem, že ste značka, ktorej môžu zákazníci dôverovať. Táto stránka sa často využíva u služieb tretích strán, ako sú platformy na analýzu webu alebo speňažovanie vašej webovej stránky prostredníctvom reklám.

 

5. Navrhnite prvky svojej webovej lokality

Máte pripravený obsah, požiadali ste o názov domény a nastavili ste stránky svojho webu. Nastal čas navrhnúť prvky vašej webovej lokality.

Architektúra webovej stránky: Aby ste návštevníkom poskytli čo najlepšiu navigáciu po webovej lokalite, musia byť vaše stránky navzájom správne prepojené. Pridajte navigačné menu a interné odkazy.

  • Extra tip: Dodržiavajte „pravidlo dvoch kliknutí“. Vaši návštevníci by nemali kliknúť viac ako raz, aby sa dostali na akúkoľvek stránku vášho webu, nech sú kdekoľvek.

Pri tvorbe webovej stránky by ste mali vytvoriť pre všetky stránky vašej webovej stránky plán. Ten vám potom umožní vytvoriť štruktúru url adries vašej webovej lokality, ktorá bude prehľadná a konzistentná. Tým sa zároveň aj vyhnete neskorším opravám štruktúry url, presmerovaniam a ručnej aktualizácii interných prepojení.

Menu: Ponuky webových stránok sa pohybujú od štandardnej horizontálnej ponuky v záhlaví až po skrátenú hamburgerovú ponuku. Menu by malo byť prístupné na každej stránke vášho webu a počet položiek má byť minimálny.

Farby: Farebná psychológia dokazuje, že rôzne odtiene majú rôzny vplyv na ľudské správanie, a preto sú takým dôležitým aspektom dizajnu webových stránok. Farby, ktoré vyberiete, môžu v používateľoch vyvolať rôzne emócie a môžu ovplyvniť mieru odchodu z webu.

Toto sa vám môže hodiť:

  • pri výbere farebnej schémy webovej lokality platí všeobecné pravidlo obmedziť sa na tri odtiene: jednu primárnu farbu (60 % zmesi), jednu sekundárnu farbu (30 %) a jednu akcentovú farbu (10 %).

 

Písma: Rozhodnite sa pre maximálne tri písma, aby ste sa vyhli vizuálnemu chaosu a zabezpečili čitateľnosť.

Záhlavie a päta: Záhlavie webovej stránky je skvelým miestom na umiestnenie vlastného loga alebo navigačného menu. Pätička je ideálne miesto, kam môžete pridať svoje kontaktné informácie, tlačidlá sociálnych médií alebo formulár na registráciu e-mailu.

Pohyb: Ide o implementáciu efektov hover na podporu interakcie, použitie VideoBoxu na pridanie ohromujúcich efektov alebo dokonca nahratie celého video pozadia. Hoci animácie určite oživia vašu stránku, používajte ich s mierou.

Efekty posúvania: Efekty posúvania sa zobrazujú, keď návštevníci posúvajú vašu stránku nahor alebo nadol. Ich prepracovanosť má potenciál upútať pozornosť, ale predovšetkým pomáhajú vytvoriť plynulý prechod medzi jednotlivými vrstvami webovej stránky. Jedným z takýchto efektov je paralaxné posúvanie. Tento profesionálny 3D efekt môže vašej stránke dodať pocit hĺbky, čo vedie k živému zážitku z prehliadania.

Favicon: Favicon je malá ikona, ktorá sa používa v prehliadači webových stránok na „reprezentáciu“ vašich webových stránok. Napriek svojej malej veľkosti je favicon výborným nástrojom, ktorý pomáha používateľom nájsť vašu webovú lokalitu vo chvíľach, keď je otvorených príliš veľa kariet. Prezentuje vaše logo a propaguje tak vašu značku.

Responzívny dizajn: Responzívny dizajn umožňuje vašim návštevníkom bezproblémové prehliadanie bez ohľadu na to, či používajú stolný počítač, tablet alebo mobilné zariadenie.

Biely priestor: Je to oblasť vašej webovej lokality, ktorá neobsahuje nič. Biely priestor poskytuje vašim návštevníkom priestor na „dýchanie“ medzi obrázkami alebo časťami obsahu, čo prispieva k oveľa lepšiemu používateľskému zážitku.

 

6. Vyberte si profesionálne nástroje, ktoré naozaj potrebujete

Pri navrhovaní webu netreba zabudnúť na softvér na plánovanie (od možnosti pre klientov rezervovať si stretnutie online až po možnosť spravovať kalendáre vašich zamestnancov), internetový obchod, sociálne príspevky (zdieľané na Facebooku a Instagrame), hudbu a videá.

 

7. Zabezpečte, aby bola webová stránka prístupná pre každého

Dizajn webovej stránky by mal byť prístupný pre každého – bez ohľadu na to, či sa jedná o ľudí s poruchami zraku, dočasnými zraneniami, poruchami sluchu či inými poruchami.

 

8. Optimalizácia pre mobilné zariadenia

Menšie obrazovky sa nerovnajú menšiemu vplyvu. S nárastom používania smartfónov a tabletov je veľmi dôležité, aby ste optimalizáciou dizajnu svojich webových stránok pre mobilné zariadenia zabezpečili bezproblémové prehliadanie na všetkých zariadeniach. Snažte sa ponechať len najdôležitejšie prvky a odstráňte všetko, čo nie je absolútne nevyhnutné.

 

9. Posilnite SEO

Po vytvorení webovej stránky nie je nič uspokojujúcejšie ako sledovať, ako rastie počet návštevníkov. Jedným zo spôsobov, ako zvýšiť návštevnosť svojej webovej stránky, je vytvoriť dizajn webovej stránky s osvedčenými postupmi SEO. Nevyhnutnou súčasťou optimalizácie pre vyhľadávače je prieskum kľúčových slov, on-page SEO, Alt text (popisy, ktoré uvádzate k obrázkom), interné prepojenia (odkazy do celého dizajnu vašej webovej stránky) a mapa stránok (na uľahčenie prehľadávania vašej stránky pre Google a iné vyhľadávače).

Tip pre profesionálov: Môžete pravidelne sledovať rast návštevnosti a výkonnosť svojej webovej lokality pripojením svojej webovej lokality k nástrojom na sledovanie, ako sú Google Analytics alebo Google Search Console.

 

10. Zapojte návštevníkov

Ak pri navrhovaní webovej stránky zahrniete niektoré z nasledujúcich funkcií, udržíte svoje publikum v kontakte a budete ho informovať. Spojenie s vašimi sledovateľmi prostredníctvom viacerých kanálov je účinný spôsob, ako s nimi budovať vzťahy – a v konečnom dôsledku privedie na vašu stránku viac očí.

Živý chat: Pridanie widgetu živého chatu na vašu stránku výrazne ovplyvní schopnosť návštevníkov komunikovať s vami. Či už ide o poskytnutie rýchlej zákazníckej podpory, alebo o pomoc nerozhodným návštevníkom pri ceste do košíka, toto malé okno v spodnej časti obrazovky vašich používateľov je priateľským doplnkom.

Sociálne médiá: Kanály sociálnych médií sú dôležitým aspektom vašej online prítomnosti. Pri navrhovaní webovej stránky pridajte odkazy na svoje účty na sociálnych sieťach, aby ste si vybudovali sledovanosť na sociálnych sieťach a poskytli návštevníkom ďalšie miesto, kde sa s vami môžu spojiť. Mali by byť umiestnené na viditeľnom mieste, napríklad pod menu, na pravej alebo ľavej strane stránky alebo v pätičke.

Newsletter: E-mailový marketing je skvelý spôsob, ako udržiavať spojenie so svojím publikom. E-mailové bulletiny môžete použiť na informovanie návštevníkov o najnovšom predaji vo vašom internetovom obchode, propagáciu nových článkov na blogu alebo na oslavu vašich úspechov s odberateľmi.

Formuláre: Jedným z účinných spôsobov budovania dlhodobých vzťahov so zákazníkmi je požiadať ich o spätnú väzbu. Použitím online formulára sa vaši návštevníci podelia o svoje názory na vaše produkty, služby, webové stránky alebo zákaznícku podporu.

 

11. Požiadajte o spätnú väzbu, testujte a upravujte

Byť nestranný je obzvlášť ťažké, keď ide o vašu vlastnú tvorbu, a preto navrhovanie webových stránok zahŕňa požiadanie o úprimnú spätnú väzbu od osôb, ktorým dôverujete. Buďte vnímaví k ich kritike a pamätajte, že to, čo počujete, sa vám nemusí vždy páčiť. Ak chcete zaistiť bezchybný konečný výsledok, požiadajte priateľa alebo kolegu, aby dvakrát skontroloval nasledujúce prvky:

  • Je text správny? (pravopisné chyby)
  • Sú stránky prehľadné?
  • Je dizajn vášho webu optimalizovaný pre mobilné zariadenia?
  • Sú všetky odkazy funkčné? – Kliknutím na každý odkaz sa uistite, že žiadny z nich nevráti stránku 404 (to znamená, že stránka už neexistuje). Skontrolujte, či aj vaše výzvy k akciám (CTA) fungujú so správnymi odkazmi.
  • Sú správne vyplnené prvky SEO? Od Alt textu až po značky title.

 

12. Publikujte a aktualizujte

Keď sa naučíte navrhovať webové stránky, ktoré neustále rastú a vyvíjajú sa, musíte stránky aktualizovať.

 

Kedy by som si nemal navrhnúť webovú stránku sám, ale najať webového dizajnéra?

To, či by ste si mali webovú stránku navrhnúť sami, alebo si najať webového dizajnéra, závisí od vášho rozpočtu, času, zručností a skúseností.

 

Koľko stojí návrh webovej stránky?

Náklady na návrh webovej stránky sa líšia. Plánujete vytvoriť novú webovú stránku? Alebo je čas na redizajn vašej starej? Dovoľte nám, aby sme vám pomohli posunúť vaše podnikanie na vyššiu úroveň vďaka našim cenovo dostupným a profesionálnym službám v oblasti webového dizajnu! Ozvite sa nám telefonicky alebo prostredníctvom emailu a dohodnite si bezplatnú konzultáciu!

Ďalšie články

Skauting Zvolen logo
{

Ďakujeme za webstránku, profesionálny prístup, množstvo super nápadov a hlavne za neustálu ochotu. S firmou 3R sa nám dlhodobo výborne spolupracuje.

5
Ľudmila Janigová (Vreťa)
Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler
Adler Autoservis
{

Odbornosť, kreativita, perfektný prístup.., som veľmi spokojný!

5
Richard Adler