Keďže spoločnosť Google využíva od roku 2015 čím ďalej tým viac umelú inteligenciu vo vyhľadávaní Google, často sa pýtame, ako spoločnosť Google používa umelú inteligenciu, ako algoritmy umelej inteligencie spolupracujú, ako sa v priebehu rokov zmenili a čo by mali marketéri v oblasti vyhľadávania vedieť. Ak ste obchodník, majiteľ firmy, generálny riaditeľ alebo digitálny marketér a hľadáte najúčinnejšie stratégie SEO, čítajte ďalej. V tomto článku sa dozviete ako Google využíva technológiu AI, aby získal cielené a relevantné výsledky vyhľadávania.
Ako Google používa umelú inteligenciu?
Google je lídrom vo využívaní umelej inteligencie (AI) vo svojom vyhľadávači. AI pomáha spoločnosti Google poskytovať používateľom presnejšie a relevantnejšie výsledky. Google využíva algoritmy AI, akými sú RankBrain, Neural Matching, BERT či MUM, aby pochopil prirodzený jazyk v dotazoch, obsahu a zaraďovaní.
Začína sa písaním obsahu pre ľudí
Od zástupcov spoločnosti Google a od mnohých SEO optimalizátorov to počúvate neustále: píšte obsah pre ľudí. V minulosti existovali desiatky vyhľadávačov. Teraz je tu predovšetkým Google, algoritmy sú oveľa zložitejšie a vďaka umelej inteligencii algoritmy rozumejú jazyku viac, ako by mu rozumel človek. Ak napíšete obsah, ktorému rozumejú ľudia, potom mu budú rozumieť aj algoritmy a AI, ktoré vyhľadávače používajú.
Umelá inteligencia používaná vo vyhľadávaní Google
● RankBrain – RankBrain bol prvým pokusom spoločnosti Google o využitie umelej inteligencie vo vyhľadávaní v roku 2015. Ak vyhľadávate „spotrebiteľa na najvyššej úrovni potravinového reťazca“, systémy spoločnosti Google sa na základe zobrazenia týchto slov na rôznych stránkach naučia, že pojem potravinový reťazec môže súvisieť so zvieratami, a nie s ľudskými spotrebiteľmi. Pochopiť a priradiť tieto slová k súvisiacim pojmom pomáha spoločnosti Google systém RankBrain.
● Neurónová zhoda – Neurálne porovnávanie bolo ďalšou umelou inteligenciou, ktorú spoločnosť Google začala v roku 2018 používať pre vyhľadávanie a v roku 2019 rozšírila na výsledky miestneho vyhľadávania.
● Neurónové porovnávanie pomáha spoločnosti Google pochopiť, ako sa dotazy vzťahujú na stránky. Google to umožňuje nazerať na celý dotaz alebo obsah na stránke a chápať ho v kontexte danej stránky alebo dotazu. Neurónové porovnávanie pomáha spoločnosti Google pri hodnotení výsledkov vyhľadávania a je súčasťou algoritmu hodnotenia.
● Aký to má zmysel? Vďaka využitiu neurónových sietí dokážu technológie AI pochopiť zámery vyhľadávačov a spracovať prirodzený jazyk, aby poskytli vysoko presné výsledky v reálnom čase. Táto technológia umožňuje vyhľadávačom poskytovať personalizované výsledky na základe individuálnych požiadaviek každého používateľa.
Takto to funguje v praxi:
Ak napríklad používateľ vyhľadá otázku „Kde si môžem kúpiť bežecké topánky?“, zobrazia sa mu výsledky presne podľa jeho potrieb, napríklad miesta predajní alebo odporúčania najlepších značiek.
Spoločnosti, ktoré využívajú tento moderný prístup webového vyhľadávania pomocou umelej inteligencie majú výhodu oproti konkurencii, ktorá nepoužíva metódy vyhľadávania s podporou umelej inteligencie. Ak spoločnosti pochopia, ako používatelia vyhľadávajú, môžu vytvárať obsah, ktorý je optimalizovaný pre ich cieľovú demografickú skupinu.
Identifikácia kľúčových slov a fráz
Umelá inteligencia revolučným spôsobom mení spôsob identifikácie kľúčových slov a fráz pre podniky. Využitím algoritmov strojového učenia môžu podniky preklenúť priepasť medzi zámerom používateľa a výslednými vyhľadávacími výrazmi.
Pomocou techník spracovania prirodzeného jazyka (NLP) dokážu odborníci na SEO analyzovať interakcie so zákazníkmi a identifikovať trendy v používaných slovách a frázach. Táto analýza im umožňuje posúdiť relevantnosť konkrétnych kľúčových slov a fráz pre rôzne produkty a služby, čo im pomáha vytvárať efektívnejšie kampane.
Využitie platformy riadenej umelou inteligenciou môže priniesť masívne zlepšenie podnikovej kampane SEO, čo vedie k lepšiemu zapojeniu používateľov do webových stránok a lepšiemu umiestneniu v SERP.
Zhrnuté a podčiarknuté:
Kľúčové slová sa neustále vyvíjajú a je dôležité, aby konzultanti SEO sledovali najnovšie trendy. To sa dá dosiahnuť využívaním nástrojov na výskum kľúčových slov a skúmaním najnovších noviniek z odvetvia o témach SEO týkajúcich sa Slovenska. Dobrým spôsobom, ako prísť k novým nápadom na kľúčové slová, je aj skúmanie populárnych vyhľadávacích výrazov, ako napríklad
● seo optimalizácia
● seo špecialista
● seo služby
● seo optimalizacia cena
● optimalizácia pre vyhľadávače
Ak hľadáte spoločnosť, ktorá si neustále osvojuje praktické poznatky o tom, ako Google využíva umelú inteligenciu vo vyhľadávaní a ako možno tieto poznatky využiť v prospech vašej webovej stránky, skúste spoločnosť 3R.
Pod jednou strechou tu nájdete profesionálny servis aj poradenstvo v oblasti SEO. Ak máte obavy, či vás konkurenti využívajúci umelú inteligenciu v budúcnosti nepredbehnú, pýtajte si radu. Rezervujte si svoju konzultáciu.