Ak píšete články, musíte vedieť niečo o SEO, aby ľudia váš článok našli. Vaše publikum vždy hľadá konkrétnu otázku alebo dotaz. Jednoducho povedané: Pridanie kľúčových slov do článku pomáha vášmu článku objaviť sa vo výsledkoch vyhľadávania na prvých priečkach. Kde všade by sme mali správne umiestniť kľúčové slová (vyhľadávané výrazy), aby sa naše články zobrazovali na začiatku výsledkov? Niekoľko dobrých tipov nájdete práve v tomto článku.
Kľúčové slová v názve článku
Pridanie kľúčových slov do nadpisu je prvým krokom úspešného pridávanie kľúčových slov do článku. Keďže názov článku vystihuje alebo opisuje obsah článkov, je pre návštevníkov a vyhľadávače veľmi podstatný. Názov článku je zvyčajne zakódovaný v jazyku HTML ako značka H1, ktorá označuje hlavný nadpis. Pokiaľ ide o indexovanie a zaraďovanie článku v SERP, vyhľadávače ako Google, Yahoo a Bing kladú na túto časť webovej stránky veľký dôraz. Do názvu sa odporúča umiestniť hlavné kľúčové slovo a ak sa tam prirodzene hodí, možno pridať aj doplnkové kľúčové slovo/slová.
Kľúčové slová v úvodnom odseku
Kľúčové slová by ste mali v článku umiestniť aj do úvodného odseku, predovšetkým v prvých 100 slovách.
Niektoré algoritmy vyhľadávačov, ako je napríklad Google, pripisujú prvým niekoľkým vetám príspevku ešte väčšiu váhu ako názvu článku. Úvod zvyčajne vysvetľuje hlavnú myšlienku a pojmy použité na celej stránke. Úvodných 100 slov článku môže byť rozhodujúcich pre čitateľa aj pre vyhľadávače, ktoré zhromažďujú kľúčové slová SEO, na ktoré chcete, aby sa váš obsah umiestnil v SERP. Nasledujúce rady pomôžu vášmu úvodnému odseku získať čo najvyššie pozície:
- V prvej alebo dvoch vetách uveďte svoje hlavné kľúčové slovo.
- Potom pridajte ešte aspoň jedno vedľajšie kľúčové slovo, ale nechajte ho v rámci prvých 100 slov.
- Bez toho, aby obsah pôsobil vynútene, uveďte čo najviac sekundárnych kľúčových slov. Ak musíte tieto kľúčové slová použiť po odporúčaných prvých 100 slovách, pokúste sa ich prirodzene začleniť do prvých 200 slov úvodu.
Kľúčové slová prirodzene v celom článku
Keďže čitateľ musí byť vždy na prvom mieste, nedovoľte, aby zlé umiestnenie kľúčových slov ohrozilo schopnosť čitateľa zaujať, informovať a poučiť sa z vášho materiálu. A keďže sa to stáva až príliš často, skúste kľúčové slová umiestňovať naozaj prirodzene.
Kľúčové slová v podnadpisoch
Na usporiadanie informácií a logické vedenie čitateľov po stránke sa v článkoch používajú nadpisy a podnadpisy. Značky nadpisov na webovej stránke sa pohybujú od H1 po H6, pričom H1 je najvýznamnejší nadpis a ďalšie sú H2, H3, H4, H5 a H6.
Každý systém na správu obsahu (CMS), napríklad WordPress, má textový editor, ktorý umožňuje jednoducho označiť kľúčové časti obsahu pomocou značiek H2. Značky H3 sa umiestňujú okolo podsekcií nadpisov H2, až kým nedosiahnu značky H6. Z hľadiska SEO sa odporúča vkladať kľúčové slová v tagoch nadpisov H2 a H3.
Kľúčové slová v zhrnutí alebo závere
V zhrnutí sú zhrnuté kľúčové prvky, zatiaľ čo v úvode sa stanovuje základný rámec a očakávania čitateľa, ktorý text číta. Zhrnutie článku teda prospieva aj hodnoteniu SEO. Preto do zhrnutia obsahu je potrebné umiestniť kľúčové slová.
Kľúčové slová v texte ALT obrázka
Čítačky obrazovky používajú textové informácie ALT, aby pomohli osobám so zdravotným postihnutím pochopiť kontext obrázka. Preto by ste mali kľúčové slová do poľa HTML vkladať s tým, že chcete používateľovi poskytnúť správny kontext. Ak to okrem toho urobíte správne, vaše fotografie sa môžu zobraziť vo vyhľadávaní obrázkov Google a priviesť návštevníkov na vašu webovú stránku z hlavného vyhľadávača Google.
Kľúčové slová k obrázku do oblasti textu ALT vložíte vo WordPresse tak, že kliknete na obrázok, vyhľadáte pole s textom ALT a do oblasti textu ALT pridáte svoje kľúčové slová. Stačí obrázok opísať a primerane použiť zamýšľané vyhľadávacie frázy.
Kľúčové slová do meta tagu Title
Ak pre svoju webovú lokalitu používate WordPress, môžete meta názvy upraviť tak, aby ste zvýšili pravdepodobnosť ich dobrého umiestnenia vo vyhľadávaní pomocou doplnku SEO, ako napríklad All in One SEO, Yoast alebo Rank Math. Najdôležitejšou oblasťou v kóde HTML článku, do ktorej môžete vložiť svoje kľúčové frázy, je tag meta title, často známy ako tag title, ktorý je iný ako nadpis H1.
Tu sa vždy odporúča použiť najdôležitejšie kľúčové slová. Meta názov by mal začínať vašim hlavným kľúčovým slovom. Vyhľadávače považujú výraz za tým relevantnejší, čím je bližšie k začiatku meta názvu. Meta názov článku by mal obsahovať maximálne 65 znakov.
Kľúčové slová v meta popise
Meta popis je pre používateľa tiež veľmi dôležitý, pretože slúži ako stručné zhrnutie obsahu článku a vysvetľuje jeho tému. A veľa ľudí hodnotí hodnotu adresy URL na základe jej meta popisu. Použitie kľúčových slov v tejto oblasti preto môže spoločnosti Google pomôcť lepšie filtrovať vaše adresy URL v SERP a zvýšiť počet kliknutí vo vyhľadávači.
Ako pridať kľúčové slová do meta popisu?
- v meta popise začnite hlavným kľúčovým slovom,
- do tejto oblasti HTML vložte minimálne dve ďalšie kľúčové slová,
- celkový počet znakov obmedzte na maximálne 160 (v opačnom prípade môže spoločnosť Google časť z neho vynechať zo SERP),
- kľúčové slová by mali byť použité aj v adrese URL článku (ak sa text v adrese URL veľmi podobá názvu článku zobrazenému v SERP, používateľ a vyhľadávače dostávajú výborný signál, že stránka je vhodnou zhodou pre vyhľadávaný výraz),
- ak chcete z webovej stránky získať čo najväčší prínos pre hodnotenie SEO, mali by ste vždy optimalizovať adresu URL pre každý zverejnený článok.
Koľko kľúčových slov by ste mali použiť na stránke?
To závisí od dĺžky vášho obsahu a druhov kľúčových slov. Hlavné kľúčové slovo sa odporúča vkladať jeden-krát na 100-150 slov. To v článku s 1 000 slovami znamená uviesť hlavné kľúčové slovo približne 7-10-krát. Hlavným kľúčovým slovom by mala byť primárna téma článku, ktorá by sa mala odrážať v názve aj v texte. Sekundárne kľúčové slová sú jemné modifikácie, ktoré dopĺňajú hlavné kľúčové slovo.
Teraz už viete, ako pridať kľúčové slová do článku. Dostali ste do rúk nástroj.
Vyskúšajte si svoje nové znalosti v praxi. Vytvorte si stratégiu obsahu na základe vášho prieskumu a relevantného použitia kľúčových slov na optimalizáciu vašej webovej stránky. Ak budete mať na pamäti tieto odporúčania, mali by ste byť na dobrej ceste k optimalizovanej webovej lokalite, ktorej výsledkom budú vyššie pozície v SERP.
Ak ste si nie istý, zverte vašu webovú stránku profesionálom v 3R. Kontaktujte nás a dohodnite si konzultáciu teraz!