Ak potrebujeme niečo vedieť, vždy si to ideme „vygoogliť“. Vyhľadávače sa stali súčasťou nášho bežného života tak, ako dýchanie. V súčasnom digitálnom svete má online marketing neobmedzený priestor na rast. Online marketing umožňuje „zahviezdiť“ aj takým podnikateľom, ktorí nemajú finančné prostriedky na rozsiahle marketingové kampane, billboardy či reklamy v klasických médiách. A ešte aj oveľa efektívnejšie. V tomto článku odhalíme dôvody, prečo sa oplatí investovať do SEO a reklamy v online prostredí.
V čom je SEO optimalizácia výhodnejšia oproti ostatným formám propagácie?
SEO je super vec – zobrazuje relevantné web stránky všetkých hľadajúcim užívateľom siete – bez presviedčania, vnucovania, otravovania alebo spamovania reklamnými ponukami. Riešenia zobrazuje správnym ľuďom v správny čas – vtedy, keď ho potrebujú. Tento úžasný aspekt SEO dokáže zvyšovať dôveryhodnosť daného webu s ponúkaným riešením – tak pre vás ako aj pre hľadajúcich ľudí.
Prečo sa mi oplatí investovať do SEO optimalizácie?
Viacerí majitelia svojich web stránok považujú svoje web stránky za „svoje dieťa“ – teda všetko úsilie, nadšenie a investície minú len na jeho „splodenie“ s grafikmi a programátormi. A tým to končí. Vytvorením web stránky považujú svoju prácu za ukončenú a od web stránky už potom len očakávajú výsledky a zisky.
No ani tá „najvycipkanejšia“ webová stránka s najkvalitnejším obsahom zvyčajne nemá popredné pozície v Googli len tak z ničoho nič – najmä ak sa jedná o podnikanie v sektore, ktoré má veľmi často vyhľadávané frázy v konkurenčnom prostredí. Prečo? Odpoveď je jednoduchá: Google ponúka hľadajúcim užívateľom čo najrelevantnejšie odpovede na ich otázky. Webových stránok je tak veľa, že Google pri výbere používa veľa faktorov, nielen technickú kvalitu webu
SEO servis od SEO agentúry? Prečo nie?
SEO servis ponúkajú rôzne SEO agentúry za účelom čo najlepšej optimalizácie vašej webovej stránky pre vyhľadávače. Neoddeliteľnou súčasťou služieb, ktoré ponúkajú SEO agentúry v rámci SEO servisu by mal byť prehľad potenciálnej konkurencie a zákazníkov ako aj analýza produktov (o ktoré majú zákazníci najväčší záujem) v rámci vašej oblasti. SEO agentúra by mala vybudovať nielen základ vášho marketingu, ale zároveň aj vzdelávať vašich zamestnancov.
Každá SEO kampaň sa líši svojou filozofiou, konceptom, prístupom, kontaktmi aj druhmi spolupráce. Na spoluprácu si vyberajte osvedčené SEO agentúry.
Výhody investovania do SEO optimalizácie
Výhodou SEO služieb je:
- zlepšenie vašej viditeľnosti.
- šetrenie času a viac času na váš skutočný biznis
- máte po ruke SEO špecialistov, ktorí sa aktívne starajú o rôzne vzniknuté problémy,
- jednoduchá merateľnosť výsledkov (zistíte, koľko vás stojí jedno kliknutie na reklamu, koľko vás stojí konverzia, ako sa používatelia správajú na vašej stránke, ktoré informácie na vašej webovej stránke ich zaujímajú, atď.)
- presné cielenie na zákazníkov (online marketing umožňuje segmentovať oveľa presnejšie ako v prípade klasických médií – môžete si vymedziť, aby sa vaše reklamy na make-up zobrazovali iba ženám vo veku 16 – 55 rokov. Vďaka remarketingu môžete dokonca reklamy zobrazovať len zákazníkom, ktorí už vašu stránku navštívili, resp. na nej nakúpili.)
- úspora finančných prostriedkov (cena za oslovenie napríklad 3000 ľudí vašou reklamou stojí napríklad 2 000 €. To je často krát viac ako investícia do SEO služieb).
Summa summarum – Oplatí sa investovať do SEO?
Bez pochyby áno. Toto sú minimálne 4 dôvody, prečo sa oplatí ísť do SEO:
- SEO vám prinesie dlhodobo viditeľné ziskové výsledky ako akákoľvek iná marketingová platforma.
- Investícia sa za nejaký čas zdvojnásobí, preto sa oplatí vynaložiť toto úsilie.
- SEO zvyšuje povedomie o vašej značke tým, že zlepšuje vašu „digitálnu prítomnosť“.
- Okrem toho sa vďaka prieskumu kľúčových slov optimalizuje obsah vašej webovej stránky, čím sa stane prívetivejšia pre užívateľov.
Najať si profesionála, konzultanta alebo agentúru?
To, či si potrebujete najať odborníka alebo nie, závisí od vašej ochoty učiť sa, charakteru a zložitosti vašej webovej stránky. Nemusíte mať certifikát SEO, aby ste sami vykonali niektoré základné SEO služby pre vašu webovú stránku.
Ak dávate prednosť pomoci odborníka, je k dispozícii mnoho konzultantov a agentúr, ktoré poskytujú SEO služby. Je dôležité vybrať si dobrú spoločnosť alebo konzultanta, ktorý vám môže ušetriť čas aj peniaze. Výber nesprávneho tímu môže v skutočnosti spôsobiť vašej webovej stránke viac škody ako úžitku.
Ako dlho mám platiť SEO agentúram za SEO služby?
SEO agentúra by vám mala ponúknuť služby na mieru na základe denných/týždenných/mesačných/projektových alebo výsledkových cenových modelov.
Dohodnite sa na možnostiach platby. Keďže SEO nie je exaktná veda a mnohé služby je v rámci služieb SEO náročné naceniť, skúste si so SEO agentúrou dohodnúť aspoň orientačné sumy. Tak získate približnú predstavu koľko a za čo budete platiť. Ideálna SEO agentúra je taká, u ktorej platíte len za zrealizované práce. Čiže žiadne balíčky, z ktorých by ste náhodou niečo nevyužili.