Podpora spolupráce: Výzva na etické budovanie odkazov medzi SEO a webovými dizajnérmi

14. október 2024 | SEO - optimalizácia pre Google - tipy a triky

V oblasti optimalizácie pre vyhľadávače (SEO) sa budovanie odkazov stalo kľúčovou stratégiou na zvýšenie viditeľnosti a dôveryhodnosti webovej stránky. Zahŕňa získavanie hypertextových odkazov z externých webových stránok na vašu vlastnú, pričom tieto odkazy pôsobia ako odporúčania z pohľadu internetových vyhľadávačov, ako je napríklad Google. Kvalita a množstvo týchto odkazov sú základnými faktormi pri určovaní hodnotenia webstránky na stránkach s výsledkami vyhľadávania (SERP), čím priamo ovplyvňujú návštevnosť webu. Pre SEO a webové dizajnérske spoločnosti predstavuje etické budovanie odkazov záväzok ku kvalite a udržateľnosti, čím sa vytvára základ pre dlhodobý digitálny úspech.

Túto prax je však potrebné vykonávať so zmyslom pre zodpovednosť a dodržiavanie etických štandardov. Zdieľanie spätných odkazov medzi klientmi v SEO komunite môže byť vzájomne prospešné. Napriek tomu to so sebou nesie riziká, ktoré nemožno ignorovať.

Keď nie sú spätné odkazy prirodzene relevantné, alebo keď sa objavujú ako súčasť manipulatívnej schémy, môže to viesť k sankciám zo strany vyhľadávačov, čo poškodzuje povesť podnikov a potenciálne vedie ku strate dôvery spotrebiteľov. Preto by mala byť spolupráca, aj keď ponúka sľubnú cestu k rastu, vyvážená s rozvážnym prístupom na ochranu integrity digitálneho ekosystému.

 

Účelom tohto článku je poukázať na etické prístupy k vzájomnému budovaniu spätných odkazov

S ohľadom na potenciálne úskalia neetického budovania odkazov je cieľom tohto blogu podrobne sa zaoberať etickými prístupmi k vzájomnému budovaniu odkazov, ktoré môžu prijať slovenské SEO a webové dizajnérske spoločnosti. Chceme podporiť dialóg, ktorý uprednostňuje transparentnosť, relevantnosť a vytváranie skutočnej hodnoty pre celý web. Skúmaním týchto metód a ich dôsledkov sa snažíme nasmerovať tieto firmy ku stratégiám, ktoré nielenže zvyšujú ich postavenie vo výsledkoch vyhľadávania (SERP), ale tiež prispievajú k celkovému zdraviu a udržateľnosti na online trhu.

 

Najlepšie praktiky pre etické zdieľanie odkazov

 

Uprednostnite relevantnosť

Základom etického zdieľania spätných odkazov je relevantnosť obsahu, na ktorý sa odkazuje. Bez ohľadu na vzájomné výhody, ktoré je možné získať zo zdieľania odkazov, je potrebné riadiť sa celkovým významom a vhodnosťou obsahu pre užívateľov. Spoločnosti zaoberajúce sa SEO a webovým dizajnom by mali propagovať výmenu odkazov iba vtedy, keď sú kontextovo relevantné a ponúkajú skutočnú hodnotu pre používateľa.

Tento prístup nielenže súhlasí so smernicami webových vyhľadávačov, ale tiež zabezpečuje vysokú kvalitu pre používateľa zostáva. Relevantnosť by mala byť vždy na prvom mieste akejkoľvek stratégie budovania odkazov, aby sa udržala integrita vašej stránky aj stránky vašich odkazových partnerov.

 

Tvorba kvalitného obsahu

Základným prvkom etického budovania spätných odkazov je vytváranie kvalitného obsahu, ktorý prirodzene pritiahne tieto odkazy. Pútavý obsah prirodzene získa pozornosť a uľahčuje tak organické získavanie spätných odkazov z webových stránok, ktoré uznávajú jeho hodnotu. Pre spoločnosti zaoberajúce sa SEO a webovým dizajnom je kľúčové povzbudzovať klientov, aby investovali čas a zdroje do vytvárania informatívneho, podnetného a zaujímavého obsahu. Tento obsah môže mať formu dôkladne prepracovaných článkov, inovatívnych infografík, komplexných príručiek alebo podnetných blogových príspevkov.

Dôveryhodným zdrojom informácií v danej oblasti sa stanete na základe vlastných zásluh a úsilia, nie na vyžiadanie. Tento prístup nielenže dodržiava osvedčené postupy a vyhýba sa umelému manipulovaniu s odkazmi, ale tiež prispieva k zdravšiemu a hodnotnejšiemu webu s kvalitou obsahu na prvom mieste. Kvalitný obsah vytvára akýsi cyklus, v ktorom zvýšená viditeľnosť vedie k väčšiemu organickej  návštevnosti a následne ku vyšším pozíciám vo vyhľadávačoch.

 

Zlepšovanie používateľskej skúsenosti

Zlepšovanie používateľskej skúsenosti (UX) by malo byť hlavným cieľom pre každú webovú stránku, ktorá sa snaží udržať a rozšíriť svoju základňu návštevníkov. Zdieľané odkazy zohrávajú v tomto procese významnú úlohu, pretože ponúkajú používateľom dodatočný informačný obsah, ktorý je bezproblémovo integrovaný do ich prehliadania. Keď sa spoločnosti zaoberajúce sa SEO a webovým dizajnom zameriavajú na poskytovanie odkazov, ktoré sú relevantné k danému obsahu, používatelia sú ochotnejší vnímať tieto odkazy ako užitočné a nie rušivé.

Tak sa zvyšuje používateľská skúsenosť tým, že ich vedie k obsahu, ktorý objasňuje, rozširuje alebo dopĺňa pôvodnú tému, o ktorej sa hovorí. Tento pridaný rozmer relevantnosti a kontextu obohacuje interakciu používateľa so stránkou a povzbudzuje ho ku hlbšiemu skúmaniu témy.

 

Kľúčová je miera

Umiernenosť v stratégiách výmeny odkazov je nevyhnutná, aby sa predišlo spusteniu varovných signálov zo strany vyhľadávačov. Tie boli vyvinuté tak, aby rozpoznali a penalizovali nadmerné alebo neautentické praktiky zdieľania odkazov. Ich používaním v zdravej, prirodzenej miere zabezpečíte, že odkazový profil webovej stránky zostane organický a nebude vyzerať umelo nafúknutý, čo by mohlo vzbudzovať podozrenie a pritiahnuť negatívnu pozornosť algoritmov webových vyhľadávačov.

Vyhľadávače sú čoraz zdatnejšie v rozlišovaní vzorcov, ktoré naznačujú manipuláciu, ako napríklad neprirodzený nárast počtu spätných odkazov. Premyslený prístup k výmenám odkazov je preto nielen rozumný, ale aj nevyhnutný na ochranu pozície webovej stránky vo vyhľadávačoch. Spoločnosti zaoberajúce sa SEO a webovým dizajnom musia konať opatrne a s rozvahou, zvoliť stratégiu, kde kvalita prevláda nad množstvom a tak zachovať dôveryhodnosť a spoľahlivosť stránky, ktorú spravujú.

 

Používanie NoFollow odkazov s rozvahou

Používanie atribútov rel=“nofollow“ a rel=“sponsored“ v hypertextových odkazoch je základným aspektom etických praktík zdieľania spätných odkazov. Tieto atribúty informujú vyhľadávače, aby neprebádali konkrétny odkaz, alebo že odkaz je súčasťou reklamy alebo sponzorstva a teda neovplyvňuje umiestnenie cieľa v indexe vyhľadávača. Toto je zásadné pre spoločnosti zaoberajúce sa SEO a webovým dizajnom – jasne oddeliť platený alebo propagačný obsah od organického obsahu.

Keď sú odkazy kúpené alebo získané výmenou za odmenu, aplikovanie atribútu rel=“sponsored“ je transparentný a povinný znak na dodržiavanie pokynov webových vyhľadávačov. Podobne sa môže atribút rel=“nofollow“ rozumne použiť pre odkazy, ktoré nie sú redakčne poskytnuté, alebo pre obsah generovaný používateľmi, v ktorom nie je možné zaručiť kvalitu odkazov. Týmto spôsobom spoločnosti zachovávajú integritu svojich webových stránok a neprispievajú, aj keď neúmyselne, k manipulácii s umiestnením vo vyhľadávačoch.

 

Transparentnosť voči klientom

Otvorená a jasná komunikácia s klientmi o stratégii a potenciálnych rizikách spojených so zdieľaním odkazov je nevyhnutná. Spoločnosti zaoberajúce sa SEO a webovým dizajnom musia klientom dôkladne vysvetliť dôležitosť používania etických postupov a následky, ktoré môžu vyplynúť z ich nedodržiavania. Klienti by mali pochopiť nielen dlhodobé výhody dodržiavania etických smerníc, ako je udržateľná dôveryhodnosť v očiach vyhľadávačov, ale aj riziká spojené s manipulatívnymi taktikami, ktoré môžu viesť k prísnym penalizáciám alebo strate pozícií vo vyhľadávačoch.

Je dôležité, aby si klienti uvedomili, že hoci agresívne stratégie budovania odkazov môžu priniesť krátkodobé zisky, pravdepodobne povedú k dlhodobým následkom, ktoré sú zložité a zdĺhavé na nápravu. Vďaka politike úplnej transparentnosti firmy vytvárajú partnerstvo založené na dôvere a integrite, čím zabezpečujú, že klienti sú plne informovaní pri rozhodovaní o aktivitách spojených so zdieľaním odkazov. Tým sa zakladá udržateľná online stratégia, ktorá kladie dôraz na etické zásady viac ako na okamžité výsledky.

 

Pochopenie rizík stratégie budovania spätných odkazov pre SEO:

 

Google penalizácie a dodržiavanie pravidiel

Pri budovaní spätných odkazov je dodržiavanie Smerníc pre správcov webových stránok od Google nevyhnutné. Stratégie, ktoré sa pokúšajú manipulovať s pozíciou stránky vo výsledkoch vyhľadávania na Google, môžu viesť k vážnym penalizáciám, vrátane zníženia pozície alebo dokonca úplného odstránenia stránky z indexu vyhľadávača. Google smernice výslovne zakazujú odkazy, ktoré manipulujú s PageRank, ako napríklad kupovanie alebo predávanie odkazov, nadmerné výmeny odkazov, alebo rozsiahle marketingové a hosťovské články s kotviacim textom bohatým na kľúčové slová.

Dodržiavanie týchto smerníc je nevyhnutné na zachovanie integrity SEO stratégie webovej stránky. Porušenia môžu nielen poškodiť povesť stránky, ale tiež spôsobiť výrazný pokles organickej návštevnosti v prípade penalizácie. SEO špecialisti a weboví dizajnéri musia byť neustále ostražití a informovaní o stále sa vyvíjajúcich postupoch, aby ich techniky nezasahovali do oblasti, kde môžu vzniknúť penalizácie. Cieľom by malo byť vytváranie prirodzeného profilu odkazov, ktorý odráža skutočné odporúčania používateľmi a hodnotu obsahu.

 

Kvalita a relevantnosť odkazov

Kvalita a relevantnosť spätných odkazov sú základnými piliermi každej SEO stratégie. Vyhľadávače hodnotia odkazy nielen na základe ich počtu, ale predovšetkým podľa kvality a kontextovej súvislosti s obsahom. Kvalitné odkazy z overených a tematicky príbuzných zdrojov môžu výrazne zvýšiť dôveryhodnosť a pozíciu cieľovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania. Naopak, odkazy z nesúvisiacich alebo nekvalitných zdrojov nielenže nemusia priniesť žiadne výhody, ale môžu dokonca poškodiť pozíciu stránky vo vyhľadávačoch.

SEO špecialisti a weboví dizajnéri musia byť dôslední pri získavaní spätných odkazov, ktoré sú relevantné k oblasti pôsobenia klienta. Riziká spojené so zdieľaním odkazov medzi nesúvisiacimi klientmi sú značné; takéto praktiky môžu oslabiť relevantnosť a dôveryhodnosť webovej stránky a vyvolať podozrenie z manipulatívnych techník budovania odkazov. Stratégie výmeny a získavania spätných odkazov musia byť transparentné a založené na skutočnom tematickom súlade, a nie na náhodnej reciprocite. Toto striktné dodržiavanie relevantnosti chráni pred znížením hodnoty stránky tak v očiach používateľov, ako aj v očiach vyhľadávačov.

 

Problém nadmernej optimalizácie

Nadmerné prepojenie medzi webmi môže byť vyhľadávačmi vnímané ako pokus o nadmernú optimalizáciu, čo je očividná manipulácia s cieľom zvýšiť svoju pozíciu vo vyhľadávaní. Táto technika zahŕňa vytváranie veľkého množstva odkazov medzi stránkami, ktoré nemusia byť priamo relevantné, iba s cieľom vytvoriť sieť, ktorá umelo nadhodnocuje silu spätných odkazov.

Vyhľadávače ako Google majú sofistikované algoritmy na detekciu takýchto stratégií, ktoré interpretujú skôr ako manipulatívne ťahy než ako reprezentáciu autentických a zaslúžených odkazov. Toto môže viesť k tomu, že vyhľadávač nielenže zníži hodnotu týchto odkazov, ale môže tiež penalizovať webové stránky, ktoré sa zapájajú do praktík porušujúcich pravidlá pre webmasterov. SEO odborníci musia dôkladne zvažovať rovnováhu medzi optimalizáciou webu a udržiavaním autentického, hodnotného obsahu.

 

Etické aspekty a spolupráca

Budovanie dôvery medzi SEO odborníkmi spočíva v pevnom záväzku k etickým praktikám a transparentnosti. V dynamickom digitálnom prostredí, kde stratégie a taktiky musia rešpektovať používateľov aj pravidlá stanovené vyhľadávačmi, je etické SEO nielen najlepšou voľbou, ale aj jediným dlhodobo udržateľným postupom. Pre SEO odborníkov je kľúčové spolupracovať, zdieľať poznatky a metodológie, ktoré sú v súlade s etickými normami, čím podporujú prostredie vzájomného rastu a rešpektu.

Tento spoločný záväzok k etickým praktikám nielenže zvyšuje dôveryhodnosť celého odvetvia, ale tiež pomáha vytvárať štandard profesionality, ktorý prospieva všetkým zúčastneným stranám. Otvorenou diskusiou o technikách, ich možných rizikách a výhodách a spoločným odmietaním manipulatívnych alebo klamlivých praktík buduje SEO komunita základ, ktorý nielen podporuje úspech jednotlivých klientov, ale aj zachováva integritu digitálneho ekosystému. Táto transparentnosť je základným kameňom zdravého online prostredia a vytvára cyklus dôvery medzi klientmi, vyhľadávačmi a samotnou SEO komunitou.

 

Kvalita a relevantnosť v budovaní spätných odkazov

Základným prvkom úspešnej stratégie spätných odkazov je nekompromisná kvalita a nespochybniteľná relevantnosť vytvorených prepojení. Odkazy musia byť zdieľané iba medzi stránkami, ktoré majú jasné, kontextuálne spojenie a prinášajú používateľovi skutočnú pridanú hodnotu. Tento prístup iba  zdôrazňuje, že v SEO kvalita jednoznačne prevyšuje kvantitu – jeden odkaz z veľmi rešpektovanej a kontextuálne zosúladenej domény môže mať väčšiu hodnotu ako viacero odkazov z nesúvisiacich alebo pochybných zdrojov.

Relevantnosť je ďalej kľúčovým prvkom hodnoty v budovaní odkazov. Vyhľadávače, ako napríklad Google, sú veľmi schopné rozpoznať kontextuálnu súvislosť medzi stránkami, ktoré sa prepoja. Odkazy, ktoré nesú priamu a logickú súvislosť s obsahom, nielen zlepšujú používateľskú skúsenosť, ale tiež posilňujú autoritu domény a jej pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania.

 

Organické praktiky budovania spätných odkazov

V oblasti SEO je nevyhnutné klásť dôraz na stratégie, ktoré napodobňujú prirodzené budovanie spätných odkazov. Autentické, získané odkazy, ktoré vznikajú prirodzene v dôsledku kvalitného obsahu a skutočného záujmu používateľov, tvoria základ pre udržateľný rast. Takéto typy odkazov slúžia ako potvrdenie hodnoty, relevantnosti a autority webovej stránky v jej oblasti pôsobnosti.

SEO odborníci by sa preto mali vyhýbať systematickým alebo recipročným výmenám odkazov, ktoré môžu naznačovať umelú sieť namiesto skutočnej hodnoty. Namiesto toho by sa mali sústrediť na tvorbu pútavého, informatívneho a hodnotného obsahu, ktorý bude prirodzene motivovať iných vlastníkov webových stránok a tvorcov obsahu k tomu, aby naň odkazovali ako na zdroj pre svoje publikum.

Najlepším spôsobom, ako to dosiahnuť, je neustále produkovať kvalitný a relevantný obsah, ktorý zarezonuje s cieľovým publikom a podnecuje k zdieľaniu alebo odkazovaniu naň. Tento prístup tiež podporuje prirodzené spätné odkazy z dôveryhodných stránok, čím vytvára pevný základ pre dlhodobý úspech.

 

Rozmanitosť a organický rast

Udržiavanie rozmanitého profilu spätných odkazov je základ pre zdravie a udržateľnosť SEO hodnotenia webovej stránky. Spoliehanie sa na malú sieť zdrojov odkazov je riskantnou taktikou, pretože môže vystaviť stránku zmenám vo vyhľadávacích algoritmoch, ktoré môžu penalizovať alebo oslabiť efekt prepojených vzorcov odkazov. Rozmanité portfólio spätných odkazov, podobne ako diverzifikované investičné portfólio, je menej náchylné na výkyvy v politikách vyhľadávačov a môže prispieť k odolnosti stránky voči aktualizáciám, ktoré by inak mohli negatívne ovplyvniť hodnotenie.

Okrem toho, široká škála spätných odkazov signalizuje vyhľadávačom, že obsah je považovaný za hodnotný a relevantný širokým spektrom zdrojov, čo  zvýši dôveryhodnosť stránky. Takéto uznanie zo širšej základne môže pomôcť pri riadení organickej návštevnosti a taktiež prirodzene a stabilne zvyšovať viditeľnosť stránky. Je však dôležité poznamenať, že hoci je rozmanitosť dôležitá, snaha o jej dosiahnutie by nikdy nemala ohroziť kvalitu a relevantnosť odkazu, pretože tieto aspekty zostávajú základnými kameňmi úspechu v SEO.

 

Záväzok k etike a dodržiavaniu smerníc

V odvetví ako je SEO, kde sa zmeny dejú extrémne rýchlo, je nevyhnutné, aby odborníci dodržiavali najvyššie etické štandardy a striktne sa riadili smernicami vyhľadávačov. Ako strážcovia dôveryhodnosti webu majú SEO špecialisti zodpovednosť zabezpečiť, že ich metódy nepoškodia používateľský zážitok ani neohrozia samotnú štruktúru digitálneho priestoru. Tento záväzok si vyžaduje sústavnú snahu sledovať najnovšie smernice vydané vyhľadávačmi a rozhodnutie uplatňovať iba tie taktiky, ktoré zohľadňujú etické princípy.

Význam dodržiavania smerníc vyhľadávačov nemožno podceňovať – tieto pravidlá existujú preto, aby chránili integritu výsledkov vyhľadávania a poskytovali používateľom čo najhodnotnejší a najrelevantnejší obsah. Vyhýbaním sa skratkám a zameraním na dlhodobé stratégie, ktoré prispievajú ku prospechu koncového používateľa, môžu SEO odborníci nielen udržiavať online rast svojich klientov, ale aj dôveru digitálnej komunity. Tento spoločný záväzok voči etickým SEO praktikám zabezpečuje rovnaké podmienky pre všetkých a podporuje dôveryhodný virtuálny ekosystém pre všetkých používateľov.

 

Navigácia v rizikách a smerniciach pri kooperatívnych spätných odkazoch

Kooperatívne spätné odkazy, hoci môžu byť užitočné pri obozretnom využívaní, nesú so sebou aj riziká, ktoré môžu ohroziť umiestnenie a dôveryhodnosť webu vo vyhľadávačoch. Google kategorizuje určité typy výmeny odkazov ako linkové schémy, ktoré môžu negatívne ovplyvniť umiestnenie webu vo výsledkoch vyhľadávania. Medzi tieto schémy patrí napríklad nadmerné obchodovanie s odkazmi („Odkáž na mňa a ja odkážem na teba“) alebo partnerské stránky určené výlučne na vzájomné prepojenie, čo môže byť vnímané ako úmyselný pokus manipulovať s hodnotením stránok.

Riziká spojené s účasťou na linkových schémach sú značné; algoritmy Google sa čoraz viac zdokonaľujú v odhaľovaní umelých vzorov odkazov. Keď sú takéto vzory identifikované, vyhľadávač môže podniknúť represívne opatrenia od zníženia pozície webu vo výsledkoch až po jeho úplné odstránenie z indexu. Preto by SEO špecialisti mali tento terén navigovať s opatrnosťou a uprednostňovať prirodzený rast odkazov pred vzájomnými dohodami a vždy uprednostňovať relevantnosť a kvalitu odkazov pred ich počtom.

Navigácia rizík spojených s kooperatívnymi spätnými odkazmi si vyžaduje strategický prístup, ktorý je v súlade s etickými normami a dodržiava smernice vyhľadávačov. SEO odborníci by sa mali zamerať na budovanie vzťahov vo svojom odvetví, ktoré podporujú prirodzené budovanie spätných odkazov. To sa dá dosiahnuť napríklad prostredníctvom príspevkov na blogoch na renomovaných stránkach, zdieľaním odborných znalostí vo fórach a produkovaním hodnotného obsahu, ktorý slúži potrebám publika. Okrem toho je rozumné byť transparentný ohľadom vzťahov so stránkami a uvádzať potrebné doložky, aby sa udržal čistý profil spätných odkazov.

Pravidelné audity profilu spätných odkazov webu sú tiež nevyhnutné, pretože môžu odhaliť umelé vzory alebo odkazy nízkej kvality, ktoré by mohli vyvolať podozrenie vo vyhľadávacích algoritmoch. V prípade identifikovania takýchto rizík musia odborníci rýchlo prijať nápravné opatrenia, vrátane zrušenia odkazov, ktoré nemožno manuálne odstrániť.

Nakoniec je pre SEO profesionálov dôležité neustále sa vzdelávať o dynamických smerniciach, ktoré poskytujú vyhľadávače a dôsledne implementovať techniky „white-hat SEO“. Proaktívny prístup ku vzdelávaniu a adaptácii je nevyhnutný na to, aby sa predišlo riziku penalizácie.

 

SEO je plné výziev, ale ponúka príležitosť pre tých, ktorí sú ochotní investovať do etických praktík. Základné princípy, ktoré sú zdôraznené vyššie, zdôrazňujú hodnotu produkcie kvalitného obsahu, ktorý prirodzene priťahuje spätné odkazy a nevyhnutnosť podporovania rozmanitého portfólia spätných odkazov, ktoré posilňuje SEO základ webovej stránky voči algoritmickým výkyvom. Rovnako je dôležité prísne dodržiavať smernice vyhľadávačov.

SEO odborníci musia rozvážne navigovať kooperatívne stratégie spätných odkazov, aby sa vyhli nebezpečenstvám manipulatívnych schém a to sústredením sa na relevantnosť a kvalitu odkazov. Pravidelné audity a dodržiavanie techník „white-hat SEO“ sú nevyhnutnými nástrojmi pre udržateľný online rast. SEO praktiky sú založené na záväzku k etike, oddanosti neustálemu vzdelávaniu a neochvejnej orientácii na hodnotu poskytovanú  používateľovi.

 

Chcete sa zapojiť do diskusie?

Pozývame vás, aby sa pripojili k diskusii a preskúmali potenciálne spolupráce v súlade s etickými praktikami budovania odkazov. Vaše postrehy a skúsenosti sú neoceniteľné pri formovaní zodpovednej webovej komunity. Ak máte záujem diskutovať o tom, ako môžeme spolupracovať na zlepšení našej kolektívnej digitálnej prítomnosti, pričom dodržíme zásady integrity a relevantnosti, neváhajte nás kontaktovať. Podeľte sa s nami o svoje nápady a poďme spoločne vytvoriť budúcnosť, v ktorej je etické zdieľanie odkazov normou, nie výnimkou. Kontaktujte nás už dnes a začnime dialóg o podpore udržateľného rastu prostredníctvom etických SEO stratégií. Spoločne môžeme nastaviť nové normy pre digitálny priemysel.

 

 

Ďalšie články

Farnosť Krupina
{

Sme veľmi spokojní s našou novou webstránkou.

5
Mons. ThDr. Marián Bublinec, PhD., farár
Skauting Zvolen logo
{

Ďakujeme za webstránku, profesionálny prístup, množstvo super nápadov a hlavne za neustálu ochotu. S firmou 3R sa nám dlhodobo výborne spolupracuje.

5
Ľudmila Janigová (Vreťa)
Espania Logo
{

Spoločnosť 3R nám pomáha so správou Google Ads kampaní a tiež so SEO a sme veľmi spokojní s ich službami. Nachádzame sa na popredných miestach v Googli pre všetky naše hlavné kľúčové slová.

5
Mgr. Stojanka Dolezhajova
Renovin Logo
{

Výborná spolupráca, 3R nám poskytli nový pohľad na našu webstránku Renovin Reality. Dohodli sme sa, že budeme pracovať na ďalšom zviditeľňovaní našej realitnej kancelárie na internete.

5
Ladislav Čech
Prevozky Logo
{

Ďakujeme za pretvorenie nášho webu www.prevozky.sk a jeho zviditeľnenie vo vyhľadávaní Google. Oceňujeme profesiónálny a odborný prístup, takisto časté konzultácie a spätnú väzbu. Tešíme sa našu ďalšiu spoluprácu. Služby tímu 3R vrelo odporúčame.

5
Lukáš Gajdoš
Fiorano Logo
{

Sme veľmi spokojní s prácou a prístupom p. Rusnákovej, všetko je výborne spracované a vysvetlené. Skvelá organizácia práce, vždy odpovedá na telefonát alebo mail a snaží sa nám čo najviac pomôcť. Vďaka SEO optimalizácii od 3R nám stúpol predaj, takže jednoznačne odporúčame.

5
Fiorano sro
Logro-účtovníctvo
{

Simona z 3R Marketing je veľmi šikovná, proaktívna, rozmýšľa aj za klienta, s 3R Marketing sa mi spolupracuje veľmi dobre, rozhodne odporúčam, páčia sa mi ich odborné a profesionálne služby.

5
Ailin Hanková
Kup a predaj Logo
{

Profesionálny prístup. Vynikajúce výsledky pri optimalizácii stránky a nastavení reklamných kampaní.

5
Sergii Liubchenko
Decor-Glamour Logo
{

Skvelá komunikácia, profesionálny prístup, výborne odvedená práca. Ďakujem za promptné riešenie požiadaviek a Vaše rady. Odporúčam:))

5
Andrea Račáková
Rustikálny nábytok logo
{

Ďakujeme za špičkový webdizajn aj údržbu webu potrebnú z dlhodobého hľadiska.

5
Richard Adler